SOMMERSALG!! 25% RABATT >>

Sportamore

 Har dere en butikk som jeg kan besøke?

Nei, vi har per dags dato ingen fysisk butikk.

 Hvilke åpningstider har Sportamores kundeservice?

Du kan kontakte kundeservice på e-post (vi svarer alltid innen en arbeidsdag) – til [email protected]. Eller du kan ringe oss på telefon: 21 98 09 80 hverdager mellom 09.00-17.00 Du er varmt velkommen til å ta kontakt!

Jeg ønsker å legge en ny bestilling

 Kan jeg avbestille bestillingen min?

Om du kontakter oss kan vi kontrollere hvor langt ordren din har kommet i prosessen, og går det an å kansellere ordren din, gjør vi selvfølgelig det etter ditt ønske. Har den allerede blitt sendt fra oss har du fri retur, men det er viktig at du henter ut pakken så du ikke får en avgift for uavhentet pakke.

 Hvordan får jeg informasjon om Sportamore og tilbud om kampanjer og nyheter

Beste måten å få rabattkoder på er å ”like” og følge oss på vår facebookside: www.facebook.com/sportamore eller abonnere på vårt kampanje- og nyhetsbrev. Du kan også gjerne følge oss på Instagram og Twitter @sportamore

 Hvordan bestiller jeg fra Sportamore?

Du kan bestille direkte på www.sportamore.no eller via vår kundeservice.

 Kan jeg selv legge til / endre ordren min?

Nei, det går ikke an å gjøre endringer online, men ta kontakt via e-post til kundeservice så skal vi forsøke å løse det.

 Jeg har problem med å legge ordren min, hva er feil?

Kontroller gjerne at alle opplysninger som trengs er fylt ut og at du oppfyller alle kravene som gjelder for den betalingsmåten du har valgt.

 Hvordan fungerer ordrebekreftelsen deres?

Når du har gjort din bestilling sender vi umiddelbart en bekreftelse til din e-postadresse som gjelder som kvittering og er en garanti på at ordren har gått igjennom. Det er viktig at du oppgir riktig e-postadresse. Skulle den ikke komme fram i innboksen kan den også være i søppelpost. Ta kontakt med oss på kundeservice om den ikke skulle dukke opp, så kan vi undersøke om ordren har gått igjennom.

 Hvordan fungerer 3 for 2?

Om du benytter deg av denne kampanjen, så er det slik at den billigste varen gir en generell rabatt på hele kjøpet. F.eks. Kjøpet inneholder tre produkter hvor prisen per produkt er 100NOK, 150NOK og 250NOK. Det innebærer at den totale rabatten på kjøpet blir 100NOK og den fordeles slik: Den totale summen på alle produktene er 500NOK, og av denne utgjør det billigste produktet (100NOK) 20%. Det innebærer at du som kunde får 20% rabatt på hvert produkt i dette kjøpet.

 Det kom bare en tom handlekurv etter jeg la inn kortopplysningene. Jeg har heller ikke mottatt noen bekreftelse på mail. Har bestillingen gått igjennom?

Aller mest sannsynlig har ikke bestillingen gått igjennom om du ikke mottar en bekreftelse på skjermen etter fullført betaling, eller på e-post. Dette kan skyldes en kommunikasjonsfeil mellom kassen og systemet. Du kan derfor prøve å bestille på nytt, men for å være på den sikre siden kan du også kontakte kundeservice.

 Hvordan kan jeg få vite statusen på ordren min?

Når vi har mottatt din bestilling sendes umiddelbart en ordrebekreftelse via e-post. Når vi sender ut varene fra lageret får du en ny e-post, inkludert en link til vår samarbeidspartner PostNord med sporing av pakken. Der kan se hvor forsendelsen befinner seg i prosessen. Ser du at pakken har kommet fram til utleveringsstedet, men du ikke har mottatt en SMS kan det være oppgitt feil mobilnummer, og du kan anvende kollinummeret for å hente ut pakken. Eventuelt kan du ringe PostNord på telefon 09300 og få den femsifrede hentekoden.

Øvrige Faktura/betalingsspørsmål

 Hvordan fungerer rabattkoden/voucheren min?

Når du har mottatt en rabattkode skriver du den inn på anvist plass i kassen og trykker deretter bekreft. Du får direkte respons på om koden din er gyldig eller ikke. Om du legger til flere varer i handlevognen vil koden automatisk påføres disse produktene også.

 Hvordan fungerer fakturabetaling?

Når vi sender pakken din får du en faktura sendt til e-postadressen din. Fakturaen har en betalingsfrist på 14 dager og det tilkommer ingen fakturaavgift. Ved en retur er det supert om du tar kontakt med kundeservice så de kan forlenge forfallsdatoen på fakturaen din.

 Er det trygt å betale med kort?

Alle betalinger skjer kryptert via Sportamores PCI-sertifiserte samarbeidspartnere - PayEx og Klarna. PayEx er sertifiserte i samsvar med det nye skjerpede sikkerhetskravet PCI-DSS (Payment Card Industry Data Security Standard). Ved kortbetaling skal kortnummer, kortets gyldighetstid, CVC-kode samt for visse kort, 3D-secure kode oppgis.

 Hvilke betalingsalternativer har dere?

Vi tilbyr fire ulike betalingsalternativer – direktebetaling, kortbetaling, faktura eller delbetaling. Alle betalinger skjer via våre samarbeidspartnere – PayEx og Klarna. For mer detaljert informasjon, les under Kundeservice, Betalingsinformasjon.

 Jeg har valgt å betale med en utsatt faktura, men har nå fått denne på epost med forfall mye tidligere?

Om du har mottatt en faktura tidligere enn forventet, kan det være i sammenheng med en retur. Har du returnert noen varer hos oss mottar du en kvittering fra Klarna om at beløpet er trekt fra fakturaen, men uheldigvis dukker det også opp en forfallsdato på denne. Det kan du bare se bort ifra, og vente til du mottar fakturaen ved et senere tidspunkt som avtalt :) Har du derimot ikke returnert noe, og likevel fått en faktura, kan du enten kontakte oss eller Klarna for å få det oppklart.

 Har jeg noen ubetalte fakturaer hos dere?

Hvis du undrer på om du har noen fakturaer stående hos oss eller andre sider som anvender Klarna, kan du nå enkelt gå inn på Mine Sider (href="https://klarna.com/no/mine-sider" class="noajax">https://klarna.com/no/mine-sider>). Der kan du logge inn og få full oversikt over både betalte og ubetalte fakturaer, samt finne all informasjon du behøver for innbetaling.
Skulle det likevel være noe du lurer på kan du enten kontakte vår eller Klarnas kundeservice.

 Hvorfor får jeg ikke opp faktura eller delbetaling som et betalingsalternativ?

Det er vår betalingspartner Klarna som tar hånd om kassen vår og de ulike betalingsalternativene. Dersom det ikke kommer opp noe alternativ for betaling med faktura eller delbetaling kan det være noe informasjon som de savner eller også at det helt enkelt ikke er åpent for kjøp mot faktura for øyeblikket. Husk å oppgi personnummer for at faktura eller delbetaling skal være et alternativ. Vil du vite hvorfor det ikke vil fungere for nettopp deg, kan du kontakte Klarna på telefon 21 01 89 91 eller på [email protected]

Leveringsspørsmål

 Hva koster frakten?

Vi har fri frakt og fri retur på våre leveranser i Norge.

 Hva er inkludert i prisen på produktene?

Prisene er i norske kroner og inkluderer moms og fraktkostnader om ikke annet oppgis. Øvrige kostnader er avgift ved delbetaling eller utsatt faktura (Klarna) og en avgift for pakker som ikke hentes (299 kr).

 Hvor lenge ligger pakken der før jeg må hente den ut?

Du har 14 dager på deg til å hente pakken etter mottatt sms-varsel. Etter det går pakken i retur til Sportamore og vi blir nødt til å debitere en avgift for håndtering av uavhentet forsendelse (299 kr).

 Hvordan får jeg varen min levert?

Vi sender med MyPack, og pakken vil komme fram til nærmeste PostNord utleveringssted.

 Hvordan fungerer 3D Secure?

For å øke sikkerheten ved bruk av kort over Internett, har et passord blitt innført som kalles 3D Secure. Passordet brukes som en legitimasjon for deg når du betaler med Visa eller MasterCard. Ingen informasjon vises for Sportamore, men identifiseringen skjer hos vår sertifiserte samarbeidspartner PayEx (www.payex.se). Om du ikke har skaffet en 3D Secure kode, gå inn på nettbanken din og aktiver passordet, tjenesten er avgiftsfri.

 Sender dere pakker til Svalbard?

Nei, vi har dessverre ikke muligheten til å sende pakker til Svalbard den dag idag. Men har du en fastlandsadresse kan pakken sendes der, eventuelt til familiemedlemmer som kan sende pakken videre.

 Tilkommer det toll når man handler hos dere?

Nei, du betaler ingen toll når du handler hos oss - det står vi for!

 Sender dere til utlandet?

Per dags dato har vi bare muligheten til å sende pakker til Norge, Sverige, Danmark eller Finland. Om du ønsker å bestille til en av de tre sistnevnte landene må du gå inn på sportamore.se/dk/fi. Ønsker du å bestille en pakke til et annet land utover disse må pakken videresendes gjennom kontakter i de nevnte landene på eget ansvar.

 Kan jeg slå sammen to ordre jeg nylig har bestilt til én og samme forsendelse?

Nei, dessverre. Ordrene er unike og plukkes på tilfeldige tidspunkt, og er som regel på forskjellig sted i prosessen. Vi kan ikke få gjort noe med dette, men siden frakten er kostnadsfri har det egentlig ingenting å si om de blir sendt separat eller ikke.

 Jeg har lagt opp to eller flere separate bestillinger, kan de sendes i én og samme pakke?

Nei, dessverre. Ordrene er unike og plukkes på tilfeldige tidspunkt, og er som regel på forskjellig sted i prosessen. Vi kan dessverre ikke stoppe og endre på dette.
Er ordrene bestilt med kort tids mellomrom er det derimot sannsynlig at de blir pakket samme dag, og vil derfor komme fram på butikken samtidig.
Det kommer ingen ekstra kostnader for deg som kunde å gjøre det på denne måten.

 Hvordan vet jeg at pakken min kan hentes og hvor jeg skal hente den?

Når pakken er klar for henting får du en SMS til det mobilnummeret du har oppgitt.
Har du ikke oppgitt et mobilnummer kan du følge med på sporingen du mottar på epost, og oppgi kollinummeret på butikken når du ser den har kommet fram.
Har du oppgitt mobilnummer men fortsatt ikke mottatt noen hentemelding kan det ha blitt en skrivefeil ved bestilling, eller en feil ved innscanning i butikk. Har du derimot sporing av pakken kan du oppgi kollinummer ved avhenting, eller ringe PostNord på telefon 09300 og få den femsifrede hentekoden.
Når du henter pakken skal du oppgi hentenummeret samt ha med deg legitimasjon. I meldingen står det også hvor du skal hente pakken og hvilke åpningstider utleveringsstedet har.

 Hvor lang leveringstid har dere?

Vi beregner at du skal få din pakke innen 1-7 arbeidsdager. Dersom du velger vårt alternativ Ekspresspakk i kassa prioriterer din ordre og pakker den før andre ordre som kommer inn - men leveringstiden til PostNord er den samme, og kan dessverre ikke påvirkes. Det kan sammenlignes med Fast-Track på flyplassen, - du går foran køen, men flyreisen tar like lang tid til destinasjon.

Retur og Reklamasjoner

 Pakken min var skadet når jeg fikk den – hva gjør jeg?

Sportamore er ansvarlig for varer som skades eller kommer bort ved transport til deg. Ved mottagelse av forsendelsen er det derfor viktig å kontrollere at varen ikke er transportskadet. Sportamore anbefaler at du påpeker en eventuell transportskade direkte ved utlevering, og deretter kontakter Sportamore sin kundeservice for å løse problemet.

 Min returseddel mangler, hva gjør jeg?

Kontakt kundeservice så hjelper de til med å sende en ny fraktseddel, ikke send pakken med postoppkrav. Ved returlevering er det kunden som står ansvarlig for godset.

 Kan jeg returnere badetøy?

Det skal selvfølgelig ikke være noe problem å bytte badetøy og bikinier dersom forseglingen ikke er brutt. Det vil si plastinnlegget inne i trusen. Det kan også være lurt å bruke annet undertøy under bare for å være på den sikre siden, da produktet må være rent og i original tilstand når det kommer tilbake til oss.

 Hva gjør jeg om jeg vil reklamere et produkt?

Sportamore følger forbrukerkjøpsloven og de reglene som gjelder for reklamasjoner. Bare originale feil omfattes av reklamasjonsretten. Reklamasjonsretten omfatter for eksempel ikke feil som er omfattet av normal slitasje. Lagre ordrebekreftelsen som kvittering på varen din. Send gjerne et bilde av skaden til oss på epost [email protected]

 Har dere mottatt returen min?

En retur kan ta omtrent 14 virkedager. Anledningen til det er at vi har lager i Stockholm, og alle pakker fra Norge må tollklareres før de sendes til oss. Så fort returen er håndtert vil du motta en e-post fra oss, så hold gjerne et øye i innboksen din. Skulle det mot formodning ta lengre tid enn 14 virkedager kan kundeservice kontaktes.

 Hva gjør jeg om jeg vil returnere et produkt?

Dersom du vil returnere ett produkt pakker du inn produktet i beskyttende emballasje og klistrer på returfraktseddel som ligger med i pakken. -Den er ferdig betalt og adressert til oss. Vær OBS på at returen leveres inn der du hentet den ut, eller på annet PostNord utleveringssted. Ikke send pakken med Posten/Bring. Ta gjerne en kvittering på at du har levert inn returen om butikken tilbyr det. En retur tar 14 virkedager til oss. Tilbakebetaling skjer vanligvis 1-3 dager etter vi har registrert returen. Har du betalt med kort vil pengene automatisk settes tilbake på samme konto som ved innbetaling. Har du betalt med faktura vil Klarna kontakte deg med spørsmål om hvilken konto du vil ha pengene tilbake på. Står fakturaen ubetalt kan du på forhånd kontakte oss på kundeservice slik at vi kan utsette forfallsdatoen. Da vil fakturaen helt enkelt makuleres/oppdateres når returen kommer inn.

 Hva gjør jeg med min faktura når jeg returnerer?

Dersom du tenker å returnere noe med faktura kan du lett sette frem forfallsdatoen på Klarna.no: https://my.klarna.com/no/nb/login Selvsagt kan du også kontakte vår kundeservice, så hjelper vi deg.
Har du kun returnert deler av hele bestillingen vil du senere motta en oppdatert faktura på epost med det gjenstående beløpet. Returnerer du derimot hele ordren kommer vi å makulere denne så snart returen har kommet inn til oss (inkludert eventuelle purregebyrer). Vennligst ikke betal for bare produktene du har valgt å beholde. Da tror Klarna at du ønsker å delbetale fakturaen og renter vil forekomme.
Det er selvfølgelig ingen problem om du betaler for produktene du har returnert, men det er ikke nødvendig. Da vil Klarna senere ta kontakt for kontoinformasjon ved tilbakebetaling.

 Info om julegaver

Vi ønsker selvsagt at du handler dine julegaver hos oss, og har derfor forlengt åpent kjøp til 20,januar. Husk å ta vare på returfrakt-seddel og returskjema, slik at dere lett kan returnere varene etter jul. Varene må være ubrukte, og dersom du skal returnere badetøy eller undertøy må hygieneforsegling fremdeles være klistret på plagget. Vi har dessverre ikke muligheten til å flytte frem forfallsdato på fakturaer lengre enn 14 dager, så dersom du handler julegaver på Klarna-faktura anbefaler vi at dere velger Kampanjefaktura eller betaler den innen forfall. Så vil vi tilbakebetale din penger om det skulle bli behov for å gjøre en retur. Ha en fin jul, og godt nytt år.

Mitt spørsmål stemmer ikke overens med noen av alternativene

 Hvordan fungerer sikkerheten på sportamore.no

Sportamore følger de sikkerhetskravene som gjelder ved all betaling og håndteringen av dine opplysninger skjer kryptert som SSL (Secure Socket Layer). Vår samarbeidspartner for kort- og direktebetalinger, PayEx,er sertifiserte i samsvar med det nye skjerpede sikkerhetskravet PCI-DSS (Payment Card Industry Data Security Standard). Ingen kortopplysninger lagres av Sportamore. Vi følger personopplysningsloven og håndterer dine personopplysninger i samsvar med spesifikasjonene i våre Allmenne vilkår.

 Anvender Sportamore cookies?

Ja, Sportamore anvender cookies for at give besøgende tilgang til forskellige funktioner. Vil du læse mere, så gå ind på fanen cookies.

Produktspørsmål

Jeg vil avbestille min ordre